12 بهمن

بیشتر از دو هفته بود که محمدرضا شاه پهلوی از ایران گریخته بود . بیشتر درباریان و افراد خانواده ی سلطنتی هم از ایران رفته بودند .  

  ادامه مطلب ...

شب یلدا

شب یَلدا یا شب چلّه یکی از جشن‌های کهن ایرانی است. در این جشن، بلندترین شب سال در نیم‌کره شمالی گرامی داشته می‌شود. این شب به زمان بین غروب آفتاب از ۳۰ آذر آخرین روز پاییز تا طلوع آفتاب در اول ماه دی نخستین روز زمستان گفته می‌شود. ایرانیان و بسیاری از دیگر اقوام جهان شب یلدا را جشن می‌گیرند. 

 

ادامه مطلب ...

13 آبان

 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی یعنی آمریکا می باشد. در این روز 3 اتفاق مهم می افتد که به نوعی در هر 3اتفاق آمریکا نقشی دارد.

 

ادامه مطلب ...

بهنام محمدی

بهنام در تاریخ 12/11/1345 در منزل پدر بزرگش در خرمشهر به دنیا آمد ریزه بود و استخوانی اما فرز چابک بازیگوش و سرزبان دار.شهریور 59 بود که شایعه حمله عراقی ها به خرمشهر قوت گرفته بود خیلی ها داشتند شهر را ترک می کردند باور نمی کرد که خرمشهر دست عراقی ها بیفتد اما جنگ واقعاً شروع شده بود بهنام تصمیم گرفت بماند بمباران هم که می شد بهنام 13 ساله بود که می دوید و به  مجروحین می رسید.   ادامه مطلب ...

دندان

دندان ساختارهایی سفیدرنگ، در درون فک یا دهان بسیاری از مهره‌داران می‌باشند که برای خوردن و جویدن و تکه تکه کردن موادغذایی به کار می‌روند.دندان‌ها ازجنس استخوان نمی باشند، بلکه از بافت‌هایی با درجه سختی‌ گوناگون ساخته شده‌اند.انسان دارای ۲۰ دندان شیری بوده ، که بعداً ۳۲ دندان همیشگی جایگزین آن می شود. دندان ها درانسان ها نقش بسیار برجسته ای در سخن گفتن و ادای صحیح کلمات بازی می‌کند. 

ادامه مطلب ...