تار فولادی

طبیعت سرشار از شگفتی های بیکران است و این آفریده ی خداوند همیشه الهام بخش بسیاری از اختراعات و فناوری های نوین بوده است. یکی از شگفتی های آفرینش تار عنکبوت است که نُه برابر مقاوم تر از فولاد هم قطرش است. این جانور ریزه میزه از درون غده های مولد تار ، مایعی را از راه مجرای تار ریس خارج می کند که در تماس با هوا خشک می شود و به صورت تار ابریشم در می آید. این تا انواع مختلف و ویژگی های متفاوت دارد. تار هایی که خاصیت چسبندگی دارند، مخصوص طناب پیچ کردن شکار عنکبوت هستند. شگفت آور ترین نوع تار، تاری استکه

   ادامه مطلب ...

تاریخچه مرورگر ها

مرورگر وب یا مرورگر اینترنت به نرم‌افزارهای کاربردی گفته می‌شود که برای دریافت، نمایش و مرور اطلاعات از وب جهان‌گستر مورد استفاده قرار می‌گیرد. یک منبع اطلاعات با یک شناساگر یکنواخت منبع به انگلیسی URIشناخته می‌شود، این منبع می‌تواند یک صفحه وب، تصویر، ویدئو و یا هر قطعه اطلاعاتی دیگری باشد.

 

ادامه مطلب ...

چرخه آب در جانوران و گیاهان

آب زمین همواره در حال جابجایی است و ارتباطات بین اتمسفر، هیدروسفر(آب‌کره) و لیتوسفر (سنگ‌کره) را توضیح می‌دهد.

چرخه آب نقطه آغاز و پایانی ندارد، آب از مایع به بخار یا به یخ تبدیل می‌شود و دوباره به حالت اول بازمی‌گردد. چرخه آب میلیاردها سال است که در حال کار است. مقدار آب موجود در کره زمین تقریبا ثابت بوده است.این آب به مصارف آشامیدن ، کشاورزی ، صنعت و ... می رسد و زندگی بشر را بهبود می بخشد. اگر کره زمین از فضا روئیت شود ، رنگ طبیعی آن آبی دیده می شود یعنی کره ای که بیشتر سطح آن را آب پوشانده است. یعنی بخش اعظم سطح زمین را اقیانوس‌ها و دریاها فرا گرفته اند. از نقطه نظر حجم و اندازه ، در حدود 97.2%از آبهای موجود در جو زمین و آب موجود در خاکها و آبهای زیرزمینی می باشند.

  ادامه مطلب ...

چگالی سنج

چگالی سنج ابزار مخصوصی برای اندازه گیری جرم مخصوص مایعات است.

چگالی سنج معمولا از شیشه ساخته شده است که متشکل از یک ساقه ی استوانه ای و یک لامپ در ته آن است که در آن جیوه یا سرب وجود دارد . 

 

ادامه مطلب ...